De sociale medier udvikler sig hele tiden - både brugernes måde at være aktive på og koden bag det. Man skal derfor følge opmærksomt med, hvis man vil være med på beatet. Det er der bare ikke altid tid til, og derfor søger vi alle efter gode råd hos eksperterne. Men når medierne udvikler sig kan gode råd fra i går være dårlige råd i dag. Enkelte tips og tricks er dog gældende altid (næsten).. Vi har 3 af dem til dig her.

1[1]

Sæt tid af

Sæt 15, 30 eller 60 minutter af en eller flere gange i ugen, hvor du blokerer kalenderen og koncentrerer dig om din LinkedIn strategi.

 

Forslag til aktiviteter, du kan lave i din LinkedIn-tid:

  • Finde opslag, som du kan interagere med
  • Finde nye personer, som du kan oprette forbindelse med
  • Skrive beskeder til personer i dit netværk
  • Skrive og opslå nyt indhold
  • Brainstorme idéer til nyt indhold
  • Søge inspiration hos andre i branchen
  • Lave en kommentarstrategi og udføre denne
2[1]

Kvalitet

Kvaliteten af dit indhold er det vigtigste. Det er nemlig med til at understrege dig og dine kompetencer.

 

Derfor skal dit indhold..

 

…opfordre op til interaktion for på den måde at være en samtalestarter.

 

…være relevant for din ønskede målgruppe.

 

…hurtigt vække interessen hos læseren.

 

…give læseren noget med videre.

3[1]

Find dit miks

Krydr din profil, dine opslag og dine interaktioner med et miks af det personlige og det businessrelevante, så det matcher dig.

 

Overordnet kan vi dele indhold op i tre kategorier:

  1. Det personlige - vi kalder det også de bløde menneskelige opslag.
  2. Vidensdeling - del din viden med dine følgere.
  3. Produkt og kompetencer - information om dine kompetencer/dit produkt.