LinkedIn er ikke blot et fremragende netværksværktøj. Det er også en søgemaskine til søgning af personer med bestemte kompetencer.

Du kan blive fundet på LinkedIn på mange måder: gennem forslag til forbindelser, netværk og aktiviteter. Men du kan øge dine chancer for at blive fundet, ved at implementere søgeord.

Søgeord fungerer her ligesom, de gør, når man implementerer dem på sin hjemmeside for at blive fundet på for eksempel Google.

Udover den åbenlyse fordel, at du viser, hvad du kan og hvad du tilbyder, når du sørger for, at din profil og dine opslag beskriver dig og din virksomhed, så er en fordel, at du bliver lettere at finde.

Caroline Linkedin

 

Lad mig give dig et eksempel.

Du er ekspert i xxx, og kan derfor gøre følgende for at gøre det lettere at blive fundet på LinkedIn.

  1. Sørg for at din overskrift/titel indeholder xxx

  2. Sørg for at din om tekst indeholder xxx

  3. Sørg for at xxx står i beskrivelsen under erfaringer

  4. Sørg for at du har tilføjet xxx som kompetence

  5. Sørg for at bruge xxx i dine opslag. Også gerne som et #

 

Men du skal IKKE bare skrive xxx for at skrive xxx.

 

Det vigtigste er at skrive til personerne, der læser med. Du skal derfor undgå at skrive i stikordsformat. Skriv hele sætninger, som også gør at personen, der læser det kan huske dig.

 

Målet er at blive fundet via søgeordene, og husket på den samlede tekst.

Søgeord på LinkedIn: Et eksempel

Undgå:

Sociale Medier. Tekstforfatning. Hjemmeside. Kommunikation.

 

Skriv i stedet:

Jeg mestrer flere af kommunikationens discipliner. Det er alt fra almindelige opslag på Sociale Medier, som vækker målgruppens interesse til tekstforfatning af tekster til hjemmesiden, som fanger læseren og konverterer læser til kunde.

 

Dette tip gælder for øvrigt uanset, hvor du skriver din tekst. Din tekst skal altid skrives med modtageren for øje.

God fornøjelse med at gå din profil efter for at implementere søgeord!