Når I skal producere indhold til virksomhedens sociale medier, kan det være en stor udfordring at komme på nye idéer til content – specielt hvis der skal opdateres flere gange i ugen. Så hvordan kan I holde gang i de forskellige platforme, samtidig med at indholdet er varieret, og har noget at byde på? 

 

Helt basalt arbejder vi hos Cilo Gram med tre forskellige typer af indhold, når vi eksempelvis skal planlægge indhold til vores LinkedIn, nemlig: 

  • Det personlige (People)
  • Viden (Knowledge)
  • Produktet / Virksomheden (Product)

Det indhold, vi producerer, forsøger vi altså så vidt muligt at variere ud fra de forskellige kategorier. Og vi vil selvfølgelig også gerne præsenterer jer for nogle eksempler, så I selv kan komme i gang med at skabe vedkommende, personligt, videnstungt og lærerigt indhold, der skaber værdi for læseren og jer selv. 

3 INDHOLDSTYPER PÅ LINKEDIN (800 × 600Px)

Det personlige

Først og fremmest er historier med mennesker det indhold, der (som regel) performer bedst. Det gælder både i medierne såvel som på platforme som LinkedIn og Facebook.

Mennesker, som har noget på hjerte eller en historie at fortælle, er noget vi kan spejle os i. Derfor er det vigtigt, at din profil ikke kun består af det helt tunge skyts med ny viden eller produktannonceringer, men også inddrager nogle personlige historier fra virksomheden.

Introducér en ny medarbejder eller fortæl om Inge, der har været på arbejdspladsen i 25 år. At bringe personlige historier er også en fantastisk mulighed for at bruge storytelling som kommunikationsværktøj, og begynde at arbejde på jeres kerneidentitet. 

 

Viden

I forsøget på at udbrede kendskabet til virksomheden eller blot yde en god service, giver vidensdeling en guldmedalje.

At dele frit ud af den viden I som virksomhed besidder, kan måske virke fjollet, hvis det er det, I lever af - ligesom os - men i det lange løb kan det være en stor fordel. Det viser jeres interessenter, at I har en stor viden indenfor området, og på den måde bliver I både mere interessante, samtidig med at I skaber nysgerrighed. Vi vil jo gerne have, at I er de første, de potentielle kunder tænker på, når de skal have hjælp indenfor jeres ekspertområde.

Hvis I deler masser af lækkert vidensindhold, så viser I altså, at I er eksperterne. 

 

Produktet / Virksomheden

Sidst men ikke mindst handler jeres tilstedeværelse på sociale medier selvfølgelig også i høj grad om at promovere og brande jer som virksomhed. Derfor skal en del af jeres indhold også udspringe af de produkter eller den service, I sælger.

Gør det spændende og levende ved hjælp af sproget, grafikker, billeder eller videoer. På den måde skaber I mere iøjnefaldende content, som ikke er dømt til at drukne i mængden.

Der er mange muligheder for at skubbe det klassiske indhold i en mere kreativ retning, og det er med at udnytte dem, så selv dine produktbeskrivelser bliver til indhold, der er værd at læse. Det handler nemlig om at fremhæve den værdi, I med jeres produkter skaber for kunderne.

Læs mere om kreativt indhold lige her.

 

Strategisk tilgang

Det handler selvfølgelig ikke om, at I bare skal dele hele (kedelige) produktkataloger eller skrible al jeres viden ned I en stor, tyk rapport.

Tænk vidensdeling som en del af jeres kommunikationsstrategi. I vil gerne fremhæve jeres USP'er, og dermed sætte fokus på, hvordan I adskiller jer fra de andre aktører på markedet. I skal være konkurrencedygtige, og vise de potentielle kunder hvordan netop jeres produkt og viden kan løse deres udfordringer og gøre arbejdsprocesserne nemmere. 

 

Nu håber vi, at du er blevet inspireret til at poste masser af lækkert og varieret indhold til jeres sociale medier! 

Vi glæder os til at se, hvad I finder på.